Sjönevad!

Idag har man varit på sjönevad nästan hela dagen, kom precis hem, skulle inte vara där så länge idag men det blev en del ändå. Hade med brors fru Emy, så hon ville ju klart kolla på allt som även jag ville :D

Hade även med lilla Luka, han var en sån lugn bäbis :D Mestadels av tiden hade hans farfar honom, han ville inte lämna ifrån sig honom så jag o Emy kunde gå själva och shoppa. Dock blev det inte så mycket shoppande för min del, bara en Zippo tändare med mitt namn ingraverat!!!

Kände inte ens för att shoppa en väska, fast dem hade så många fina, så då är det nått som är fel, börjar undra om min sambo har haft för stor inverkan på mig! haha xD

Saknar redan honom, avskyr när han är borta!

Men något roligt i det hela, kl 9 i morse ringde min telefon,

- Ja, det är Frida.
- Ja hejsan, hm jag söker Anders Åkerblom? (för er som inte vet, mitt nr står på Anders namn om man kollar upp det)
- Jaha, näe han har ett annat nr, jag är hans flickvän.
- Ja men då kan jag lika gärna prata med dig!
- Hm? Jaha?
- Ja, jag tänkte bara, är han uppe i Henån?
- Jo det är han vadå?
- När jag har hittat hans körkort
- Okej? bara körketet eller hela etuiet?
- Både körkort, hemmakvälls kortet och bankomatkort.
- Jaha, och vart befinner du dig?
- blabla (en adress jag inte kommer ihåg.)
- Okej, dem är hos Lars Åkerblom, det är hans kusin.
- Okej, kör dem en röd volvo?
- Ja precis det gör dem, dem är uppe i helgen för att tävla i JetSki.
- Men vänta där står nån med en jetski, näe men titta det står ju L. Åkerblom på dörren, då är jag nog rätt :)
- Haha ja det är du nog.
- Vi knackar på här så får vi se. Näe men nu hör jag att det rörs innaför dörren, wow nu händer något och titta nu öppnar dem också :D (En förvånad johan står i dörren)
- titta vad jag har hittat.
- Anders det är nån här med ditt körkort, du har tydligen tappat det.
- Ja kalla mig vad du vill men kalla mig inte tant bara.

Alltså jag låg dubbelvikt när "tanten" började snacka om sitt dektektiv arbete och att inte bli kallad tant, men man ska vara glad för ärliga människor!!! =) Det kom till rätta och jag fick en bra start på dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0