Om döden!

Så underbar dag, vi har schema tid till 15.30 varje dag utom onsdagar när vi är lediga, och idag slutade vi 11.15 efter ett ganska intressant studie besök på den palliativa avdelningen här i Falkenberg. Det är väldigt intressant det där med bästa vården innan döden, men ack så skrämmande egentlige. En dag kanske det är man själv eller någon av ens anhöriga. Suck, det får vi väl hoppas på att det inte blir så. Sen man började skolan och började läsa en massa konstiga saker som man aldrig tänkt på innan så har massa frågor kommit upp i huvudet som man aldrig skulle få för sig att tänka på tidigare, som ungefär hur man vill att ens begravning ska bli, om jag vill bli kremerad eller jordbegravd. Vad för kista jag skulle vilja ha eller någon speciell låt jag skulle vilja att dem spelade på min begravning. Jag och pappa kom in på en sån diskution i onsdags, det var rätt intressant. Han berättade hur han ville ha det, visst det kändes konstigt att sitta och prata med sin älskade pappa om hur och vart han skulle vilja bli begravd/kremerad. Han berättade det för mig, men sen kom jag på det, att nu vet jag. då kommer man inte stå som ett frågetecken då min älskade far går bort. Vilket inte blir på många år får vi hoppas på då! Men det är verkligen en sån sak man verkligen inte tänkt på innna, inte har jag ens kunnat tänka tanken att jag skulle fråga pappa vart han vill bli begravd någongång. Sen dagen efter pratade jag med min syster, hon frågade rakt ut mer eller mindre om jag är knäpp som pratar om sånt, men hon avskyr att prata om döden. Men det finns vissa anledningar till det också, men sen insåg hon också, att det kunde vara rätt bra att veta hur pappa vår ville ha det. Nej nu ska jag sätta på lite NCIS, världens bästa serie, o kolla lite döda människor! ha det nu så bra! O ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0