Snart helg...

Skönt,  Torsdag idag, en bra dag för då vet man att helgen är nära och att man bara har en skoldag kvar av veckan! Idag så började vi som vanligt vid halv 9, själv var man dock lite försenad...*Som vanligt!* Vi gick igenom det vi skulle ha sen är det ju självklart kaffe paus vid halv 10, som vanligt, inte för man dricker kaffe, men våran klass är det många kaffekärringar i =) Så då blev det en rökpaus också!

Sen när vi väl började igen efter 20 minuter så sa läraren att vi skulle bara ha en genomgång och jobba snabbt igenom den så vi skulle sluta till lunch. Såna dagar kan man inte annat än att gilla ju =) Så 11,40 fick vi slutat.
Gick och åt en relativt nyttig lunch med Emelie på Ritz, det blev en kycklingsallad, får ju inte äta för mycket onyttigt på veckodagarna då jag och Anders bestämt oss för att vara nyttiga. Som jag har sagt hela tiden så får man väl se hur länge det håller.

Jag och Emelie kom in på en väldigt intressant disskution om etik och moral.

Så nu frågar jag er: Vad är egentligen Rätt & Fel? Vad får man göra och vad får man inte göra, innan samvetet hinner ikapp en? Det kan vara så mycket, för mitt sunda förnuft kanske inte är ditt sunda förnuft??? Finns det egentligen några BRA svar på det???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0